חשיבות השירות בבחירת ספק לשירותי IT/OT

מהם שירותי IT/OT לעסקים? למי מיועדים שירותים אלו ומהם הפרמטרים המקצועיים עליהם חשוב לתת את הדעת במסגרת הליך בחירת ספק למתן שירותי OT/IT? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

טכנולוגיית מידע (Information Technology) היא ההגדרה המילולית של תחום שירותי ה- IT, כאשר ההגדרה המורחבת לשירותים אלו הינה פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים. שירותי ה-IT כוללים בתוכם מגוון רחב של פתרונות מחשוב שונים כגון: תכנון מערכות מחשוב ותקשורת, תחזוקתן של מערכות אלו ברמה השוטפת, פתרונות גיבוי ואבטחת מידע ופתרון בעיות בזמן אמת לכל תקלה אפשרית במערכות המחשוב והתקשורת.

שירותי IT – למי הם מיועדים?

שירותי ה -IT  הכוללים בתוכם שירותים שונים המשמשים לצרכי תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מערכות מחשוב ותקשורת, מיועדים לכל סוגי העסקים בהם פועלות מערכות מחשוב ותקשורת כאלו ואחרות, ומכיוון שהסביבה העסקית המודרנית מבוססת ברובה על אמצעי מחשוב ותקשורת, קיימת חשיבות רבה לניהול שירותי ה -IT באמצעות ספקי שירות מנוסים, מיומנים ובעיקר בעלי יכולת תגובה מיידית לכל תקלת תקשורת ובעיית מחשוב כזו או אחרת.

מהם הפרמטרים המקצועיים לבחירת ספקי שירות בתחום ה-IT?

תקלות מחשוב ותקשורת עלולות להתרחש בכל רגע נתון גם בארגונים גדולים בהם פועלות מחלקות ענפות בתחום ניהול מערכות המידע, התקשורת והמחשוב. תקלות אלו עלולות לנבוע מסיבות שונות הקשורות גם לאופי סוג המערכות ואופן השימוש בהן וגם לסיכונים השונים אליהם חשוף כל בית עסק בעידן המודרני בו אנו מנהלים את עסקינו, לרבות, סיכוני גניבת מידע וכדומה.

תקלות אלו מעיבות על הפעילות העסקית המתקיימת בבית העסק ולכן חשוב לבחור בספק שירותי IT אשר יאפשר לכם ליהנות גם משירותי IT מרוחקים במסגרת שירותי תמיכה מורחבים וגם מפתרון תקלות במסגרת הגעה פיזית לבית העסק במידת הצורך. כמו כן, חשוב לבחור בספק המתמחה במתן פתרונות היקפיים לכל סוגי התקלות הנפוצות והמורכבות ביותר בתחום המחשוב, התקשורת ומערכות המידע, כאשר ספקי השירות המובילים בתחום מעמידים לרשותכם צוות מורחב של בעלי מומחיות, לרבות, טכנאים, מהנדסים, מומחים בתחום הטלפוניה וכדומה.

ARAD SOULTIONS – ספק שירותי ה IT המוביל ביותר בתחומו

ארד סולושינס הינה אחת מהחברות המובילות בישראל בכל הנוגע לתהליכי הקמתן ותחזוקתן של מערכות תקשורת ממוחשבות. שירותי החברה מאפשרים לכל  סוגי העסקים, החברות והארגונים, ליהנות ממגוון רחב של פתרונות המחשוב המתקדמים והמותאמים ביותר לצרכיהם העסקיים והפנים- ארגוניים, כאשר בתחום שירותי ה-IT, חברת ARAD SOULTIONS  מאפשרת ללקוחותיה ליהנות משירותי IT מרוחקים על בסיס יומי ומבטיחה לכלל לקוחותיה הגעה פיזית למקום התקלה (במידת הצורך) עד 4 שעות קריאה במקרה של תקלה פיזית. שירותי ה-IT  המרוחקים והפיזיים של החברה מבוססים על ניסיון רב שנים בתחום ועבודה שוטפת עם ספקים חיצוניים בעלי התמחויות וניסיון רב בתחומם. כמו כן, החברה פועלת במסגרת "שירות בסגנון בוטיק" במסגרתו לכל אחד ואחת מלקוחות מובטח שירות אישי, מהיר, יציב וקבוע ללא הפתעות במחיר או בטיב השירות.

מערכת OT – לא מוותרים על ספק מקצועי גם לגביה

צד לא פחות חשוב מה- IT הוא הצד התפעולי של הטכנולוגיה. ה- OT . כאן מדובר על מערכת טכנולוגית תפעולית אשר משמשת בעיקר למטרת פיקוח על אירועים, תהליכים והתקנים שונים בחברה. מערכת זאת מאפשרת גם ביצוע התאמות בכל הקשור אל פעילויות הארגון. במילים אחרות, ה- OT נחשב כמערכת אשר מנטרת ושולטת בתפקוד של ההתקנים הפיזיים בארגון.

כיוון ששתי מערכות אלו הן החשובות ביותר, שכן נעשה שימוש באותה מערכת בעלת אופי מיחשובי המשתייכת אל טכנולוגיית המידע (ה- (IT , בבנקים וארגונים נוספים ובמערכת ה- OT בעלת האופי התפעולי בארגונים שעיקר פעילותם בתחומי התשתיות והאנרגיה וכיוון ששתי מערכות אלו קריטיות לתשתיות של כל ארגון, חשוב לוודא שבוחרים ספק ושירותי תמיכה IT/OT ממומחים בתחום. אותם מומחים שיספקו לכם פתרון לכל בעיה ויבטיחו לכם פתרון של כל אותן בעיות אותם קריטי לתקן. ARAD SOULTIONS  , ספק שירותי ה- OT/IT  המוביל בתחום, ישמח לעמוד לרשותכם. בהצלחה!

בעבר, רוב המכשירים ששימשו לניטור וביצוע התאמות להתקנים פיזיים היו מכאניים והטכנולוגיה לא הייתה מחוברת לרשת, אך כיום בעידן בו ההתקנים הפיזים הופכים להיות "חכמים" יש מגמה שהולכת וגוברת לשימוש ב- IT/OT.  קישוריות אלחוטיות מאפשרות למנהלים האחראים על כל הטכנולוגיה התפעולית בארגון מערכות ניטור משוכללות יותר והאפשרות לשלוט בהתקנים פיזיים מרחוק. אחד הדברים החשובים אותם יש לדעת אודות OT הוא שהחולשות (הפגיעויות במערכת) יכולה להוביל לחבלה משמעותית בתשתית, חבלה שיכולה לגרום למערכת לשבוק חיים, אם לא מטופלת.

סגירת תפריט

החלה ממתקפת סייבר

שיחזור מגיבויים וחזרה לשגרה
החלה ממתקפת סייבר

לקבלת מידע נוסף אודות המוצרים/שירותים המוצעים על ידינו והיכרות מעמיקה עם עולם פתרונות המחשוב שלנו

ניהול שגרה בטוחה

  • שמירה על נהלים\תקינה ארגוניים
  • ניטור 24/7 במידה ויש מערכת ניטור
  • עירנות ותשומת לב לפרטים או פעילות לא רצויה או שגרתית
ניהול שגרה בטוחה

לקבלת מידע נוסף אודות המוצרים/שירותים המוצעים על ידינו והיכרות מעמיקה עם עולם פתרונות המחשוב שלנו

התמודדות עם מתקפת סייבר

הותקפתם? חשוב מאוד לפעול ומהר!
  • ניתוק חשמל למודמים ולמתגים בארגון
  • ניתוק כל מערכות הגיבוי (כגון דיסקים חיצוניים/דיסק און קי וכד') מהשרתים ואו מהרשת
  • להזעיק את חברת השרות ו/או מנהל הרשת בארגון

לאחר ביצוע פעולות אלו נגיע אליכם לביצוע הפעלה מבוקרת של השרתים ונבצע והערכת נזקים ברמת שרתי הארגון על ידי סריקה עם כלי העבודה מתקדמים. נבודד את היחידה/השרת המותקף ונבצע מחיקה וניקוי הנוזקה.

התמודדות עם מתקפת סייבר

לקבלת מידע נוסף אודות המוצרים/שירותים המוצעים על ידינו והיכרות מעמיקה עם עולם פתרונות המחשוב שלנו

התגוננות ופעולות מנע

  • התקנת פיירוול עם מערך סינון אתרים - מומלץ מסוג Fortinet
  • התקנת תוכנת לאיתור ונטרול נוזקות סייבר - כגון SOPHOS INTERCEPT X
  • הקמת מערך גיבויים כפול - מקומי ובענן
  • התקנת מערכת ניטור 24/7 - מומלץ Monitoring & Asset Management-Teamviewer
  • כתיבת תקינה\נהלים לעבודה פנים וחוץ ארגונית מוקשחים וברורים

לקבלת מידע נוסף אודות המוצרים/שירותים המוצעים על ידינו והיכרות מעמיקה עם עולם פתרונות המחשוב שלנו